Magic Sand

Bu videoyu akışkanlar mekaniği hocamız göstermişti ben de paylaşmak istedim çünkü bence doğanın süper eğlenceli marifetlerinden biri daha...Videoda magic sand yani “sihirli kum” var.Sihirli denmesinin sebebi anlatılıyor ama ingilizce bilmeyenler için açıklayayım: Bu hidrofobik bir kum yani sudan korkan demek. Bu kum suyla karşılaştığında minimum temas alanı oluşturuyor böylece ıslanmıyor. Tıpkı ilkokulda yaptığımız suya yavaşça bırakılan toplu iğnelerin yüzmesi, suya dikey konulanların batması gibi...

2 yorum:

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

Hayırlı olsun bloomcum :))) cbox'da dün hata vardı mesaj bırakamadım, şimdi de bırakamadım :( ay videoya bayıldım, bizim de hidrophobic kalemlerimiz var daire çizip içine sulu çözelti koyunca dışına çıkmıyor, shaker'da sallıyoruz fln ama videodaki kum süpermiş :)

tinkerbell dedi ki...

cok eglenceli ya :D kuma bak sen nasi koruyo kendini sudan ve kuru kaliyo :p

Related Posts with Thumbnails

Bana Ulaşmak İçin...

...mail adresim:
sparklypages@gmail.com

Sohbet Kutusu:))

Blog Listem

İzleyiciler

Gelip Görüp Fethedenler

Site Meter