Bu Şehr-i Stanbul ki...


Blogumda hediye kampanyası yaparken blogla ilgili sevdiğiniz/sevmediğiniz ne var diye sorduğumda daha fazla kitap yorumu görmek isteyen pek çok kişi vardı.E ben de uzun zamandır yeterince kitap yorumu yapmadığımı düşünüyorken böyle bir yorum gelince ilk fırsatta yazmak istedim.
En son okuduğum kitaplardan biri de Bu Şehr-i Stanbul ki... Radi Dikici'nin okuduğum 2. kitabı ve bunu da Theodora kadar sevdim.176 sayfalık ince sayılabilecek bir kitap ama içi muhteşem.(Radi Dikiciyi çok sevdiğim için 176 değil 376 sayfa da yazsa okurdum zevkle)Son 90 sayfayı bir gecede içtim diyebilirim.Kısa kısa parçalardan oluştuğu için tarih kitaplarını okumakta zorlananlar için okuması daha kolay.Kitabın arkasında şöyle yazıyor:Batı Gözüyle İstanbul´un Osmanlı Macerası.. Çeşitli olay ve tanıklarıyla, yabancı gezginlerin özgün bakışıyla ilginç bir maceraya sahiptir Osmanlı İstanbul´u... Ünlü tablolara ve gravürlere yansıyan kent görünümleri, tüm dünyanın bakışının niçin bu şehre çevrildiğinin de bir başka kanıtıdır... Bu Şehr-i Stanbul ki...,saray entrikaları, sefaretlerin yönrtimi etkileme girilşimleri, savaş ve yenilgilere sahne olan imparatorluğun ayakta durma çabalarıyla 1453´ten 1900´lere uzanan bu macerayı zengin bir anlatımla sunuyor.
Bu kitabı tüm İstanbul ve tarih sevenlere öneriyorum.

2 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

BLOOM ben tşk ederim canım kitap önerini de unutmazsam okuyacağım tatlım sevgiler :)

BLOOM dedi ki...

evet şimdi baktım mailime de gelmiş hangi yazsıya yorum yazıldığı.çocuk gibi sevindim:)))kitabı da umarım seversiniz.

Related Posts with Thumbnails

Bana Ulaşmak İçin...

...mail adresim:
sparklypages@gmail.com

Sohbet Kutusu:))

Blog Listem

İzleyiciler

Gelip Görüp Fethedenler

Site Meter