MAKYAJDA ALTIN ORAN-1

Meşhur Da Vinci'nin altın oranını bilmeyen yoktur. Bende son zamanlarda makyaj malzemesi alırken sıklıkla kullandığımız yeni bir "altın oranı" anlatmak istiyorum. Bu oranı tabii ki ben bulmadım ama son derece kullanışlı olduğu kesin. Gelelim detaylara... Kozmetik denen şey maalesef oldukça pahalı olabiliyor. Minicik farlara, parmak kadar glosslara avuç dolusu para verip sonra da değer mi acaba diye düşünebiliyor insan. Ben de bunun için bir tablo hazırladım. Şİmdilik sadece allık için yaptım ama zamanla devamı gelecek tabii. Tabloda çok sık tercih edilen bazı markaların allıklarına ait genel değerler var. Bu değerler hacim (.oz), kütle(gram), fiyat ve bunlara bağlı oranlar. Altın oran fiyatın kütle vaya hacme oranı. Yani allık alıyoruz ama 1oz kaç para, yok ben oz istemem bildiğimiz ölçü olsun derseniz de 1 gramı ne kadar? Burda markaların ürünlerinin genel ağırlık değerlerini kullandım. Mesela MAC için pek çok allık çeşidi var ve fiyat aynı olsa da miktarlar farklı. Beauty powderlar 5 gramken mineraller sadece 3,5 gram. Bunlardan birini almak isterseniz bu oranı verdiğim rakamlarla hesaplayabilirsiniz. İşte tablo

Tüm oranlarda birincilik MAC'te. Onu Clinique takip ediyor. Nars, Shiseido ve Dior birbirine çok yakın sonuçlar verdiler yani birbirinin yerine alınabilir. Tabii burda sadece fiyat baz alındı, eğer renk, doku veya koleksiyon ürünü olması gibi nedenler söz konusuysa tercihler değişebilir. Benim çok sevdiğim bir allık üreticisi olan Bobbi Brown maalesef bu değerlendirmede sınıfta kaldı. Ben hala çok beğensem de çok karlı bir yatırım(!) olmadığı kesin. İlerde bu tabloyu ruj, gloss, krem allık, far gibi ürünlere de uygulamayı düşünüyorum.Tabii bloga da eklenecek:) Şimdilik bu kadar umarım işinize yarar...

4 yorum:

ebvata dedi ki...

Hehhee.MAC e pahalı marka diyenler utansın :)))
Güzel çalışma,eline sağlık canım:*

BLOOM dedi ki...

teşekkürler ebvatacım.valla bu listedeki markalardan en insaflısı mac 45 liraya ruj, gloss, far allık, rimal, kalem gibi çook uzun bir listeden seçebilir insan ama diorda maalesef sadece 1 göz veya dudak kalemi alınabilir.bobbi brown ve nars da öyle.

llorona dedi ki...

süpermiş. diğerlerini de merak ettim.
eline sağlık.
bence mac zaten insaflı fiyatları. ama bi tane bişi almıosun ki gidince.
ama diğerleri pahalı cidden. bşi anlatıyım. ben harvey nicholsta far quadı seçmeye çalşmıştım sonra kasaya bi geldim meğer sadece quad ın kutusu 40 küsürmüş farlar da 50li bşiydi sanırım. yuh dedim, hadi ayıp olmasn die tek far alıyım dedim. sonra akşama alerji oldu bende uyguladıklarında. bahanyle geri götürdüm kulanmadan. aman kalsın gider macimden alırım çok daha fazla:))

BLOOM dedi ki...

lloronacım katılıyorum sana bobbi browndan aynı şekilde far quad yapmak istedin sadece boş kutu 40 lira ve refill farla normal farın fiyat farkı yok 50 lira falan.şaka gibi!ben de vazgeçtim hemen.yakında bu altın oran tablosunun tekli ve 4lü farlar için olanını da komaya çalışcam bakarız artık:)

Related Posts with Thumbnails

Bana Ulaşmak İçin...

...mail adresim:
sparklypages@gmail.com

Sohbet Kutusu:))

Blog Listem

İzleyiciler

Gelip Görüp Fethedenler

Site Meter