Fransızca Şarkılar Konseri

Dün yani perşembe günü okulumdaki bahar şenliklerini es geçip kardeşimin sayesinde Hacettepe Üniversitesi'ndeki Fransızca Şarkılar Konseri'ne gittik.Sonradan öğrendim ki okulda da Yeni Türkü'yü kaçırmışım. Ama benim suçum yok ki organizasyondaki arkadaşlar bir türlü koymadılar asıl programı.E ben de zaten pek bi şenlik insanı olmadığımdan kaçırmışım. Neyse çok da takılmadım açıkçası çünkü o şenliklerdeki pek ayık gezmeyen insanlar okul dışından konsere gelen o güruh bende pek "şen" olma hissi uyandırmıyor zaten. Ben çocukluğumdan beri kalabalık ortamları hiç sevmem içim sıkılır. Gerçi gittiğim konser de kalabalıktı ama en azından sıkış tıkış değildi.
Gelelim konser detaylarına: Bu konserde Türkiye'de çok sevilen aranjmanların orjinal Fransızca olanları seslendirildi. Söyleyenler ve çalanlar 4 tanesi hariç Fransız dili edebiyatı öğrencileri.Orkestra piyano, davul, shaker ve bas- klasik gitardan oluşuyordu ve bence çok iyiydi.Özellikle piyano, davul ve bas gitar çalan kız çok hoşuma gitti.Şarkı söyleyen kızlar gayet free-style yazlık elbiseleri çekip gelmişler. E tabii hafif fransız tarzı olacak şekilde. Gerçi bazı şarkılardaki telaffuzlar edebiyat öğrencileri için biraz kötüydü. R'leri Seda Sayan gibi söyleyenler vardı:))) Sezen Cumhur Önal da onur konuğu olarak gelmiş; sonda konuşma yaptı falan epey güzel geçti.
Eğer bizdeki bir zamanların çooook popüler şarkılarının orjinal isimlerini bilip indirmek isterseniz diye dinlediğimiz şarkıların isimlerini yazıyorum. Çoğu bende var ama açıkçası türkçe olanları bulmak diğerlerinden çok daha zor.
Sessiz gemi--Sans toi
Dudaklarımda bir ateş--Méteque
Bu ne dünya kardeşim--Aux talons de ses souliers
My way--Comme d'habitude
Görünce seni--Besame mucho
Aşkı bulacaksın--Gigi l'amoroso
Çok ağladım--Je t'aime un peu trop
Memleketim--L'aveugle
Bir Şarkısın sen--Lady Mary
Seni beklerim öptüğün yerde--El Cordobes
Aşk eski bir yalan--S'il fallait tout donner
Göreceksin--Tu verras
Palavra--Paroles
Bak bir varmış bir yokmuş--C'est écrit dans le ciel
Çapkın kız--Toi mon amour mon ami
Yolun açık olsun--L'oiseau et l'enfant
Kadınım--T'as l'air d'une chanson
Bütün dualarım seninle--L'histoire d'un amour
Hoşgör sen--On s'embresse et on oubliee
Her yerde var var--Tombe la neige
Taka taka taka--Kalbim bir pusula
Karlar düşer--Car je veux
Son verdim kalbimin işine--Je suis content por toi
Kim ayırdı sevenleri--Une belle histoire

Ben çok eğlendim umarım siz de bu şarkıları dinlerken aynı keyfi yaşarsınız.

4 yorum:

Rojea dedi ki...

Bloom harikasın.. bayılıyorum fransızca şarkılara, fransız müziğine.. aralarında bulamadıklarım vardı süper oldu.. ellerine sağlık

BLOOM dedi ki...

rica ederim rojeacım, güzel günlerde dinle valla ben de çok severim ilerde evlenirken düğünümde bol bol çalmayı düşünüyorum bunlardan:)

izmirist dedi ki...

ben de son anda yeni türkü'ye gittim :) ama fransızca şarkıları kaçırdığıma-kaçırmak zorunda kaldığıma da sinir oldum.

Amethyst dedi ki...

franız şarkılarına,fransız filmlerine, fransız modasına, fransızcaya aşık olan biriyim fakat burda malesef bu tarz etkinlikler düzenlenmiyor.Çok şanslısın:)

Related Posts with Thumbnails

Bana Ulaşmak İçin...

...mail adresim:
sparklypages@gmail.com

Sohbet Kutusu:))

Blog Listem

İzleyiciler

Gelip Görüp Fethedenler

Site Meter