Mitolojik Tanrı Ares

Mitolojik yazılarımıza da kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bu sefer Ares’i seçtim. Yunan mitinde ARES, Roma mitindeyse MARS diye geçen bu tanrı, savaş bakanı gibi çalışır. Akbaba ve köpek onun simgesi olan hayvanlardır.

Sparta’nın güçlü, yiğit savaşçılarının da koruyucusudur. İlyada destanında anlatılan meşhur Truva Savaşı’nda baştan beri çok güçlü giden Truvalılar’ın kaybetmesi de başta Ares’in Truvalılar’la savaşırken sonradan geri çekilmesidir. Zeus ve Hera’nın oğlu olan Ares, kız kardeşi Athena’yla olan kavgalarıyla bilinir. Biz Ares’i ülkemizde de çok popüler olan Hercules ve Xena dizilerinden ayrıca da Disney yapımı Hercules çizgi filminden de hatırlıyoruz. Maalesef dizide bu karakteri canlandıran oyuncu Kevin Smith diziden sonra ciddi bir kazada hayatını kaybetmiş.


Ares rolünde Kevin Smith

Disney'in çizgi filminden Athena ve Ares

Neyse bu üzücü kısımları geçersek Ares aynı zamanda pek de çapkın bir tanrıdır eee ne de olsa armut dibine düşer Zeus’un oğlundan ne beklenir ki : ) Ares, Afrodit’e aşıktır. Bir gün güneş tanrısı Helios onları görür ve Afrodit’in nişanlısı olan demirci tanrı Hephaistos’a anlatır. Öfkeli nişanlı hemen oraya gelir ve ağ atıp aşıkları yakalar. Üstelik tüm tanrıları da bu rezilliği görmeye çağırır. Tanrıçalar utanıp gitmez ama tanrılar gelip epey dalga geçerler ama pek çoğu da aslında Ares’in yerinde olmak istediğini de itiraf eder:) ) Ares’in kız kardeşi Afrodit’le olan gönül maceralarından Eros, Arethousa, Phobos, Deimos, Harmonia, ve Adrestia isimli çocukları olmuştur. Bunlardan Phobos ve Deimos; korku ve terör anlamına gelirken Eros ve Harmonia aşk ve uyum anlamına gelir.
Gelelim Mars’a...Mars’la ilgili bir kişilik bunalımı söz konusu ilk başlarda tarım ve doğurganlık tanrısıyken zamanla Roma’nın genişleme politikaları sonucu savaş tanrısı olmuştur. Ayrıca Roma kentiyle ilgili şöyle bir efsane vardır: Mars’ın oğulları olan Romus ve Romulus yeryüzünde bir kurt tarafından beslenip büyütülür. Sonra bunlardan Romulus kardeşini savaşta öldürür ve Roma şehrini kurar. Bu yüzden de Romalılar Mars’ın soyundan geldiklerine inanırlar. Popüler bir hikaye ama benzerleri Habil ve Kabil’de, Türklerde ve kim bilir daha pek çok kültürde vardır. Yine de bu hikaye Romalılar’ı savaşçı olduklarına inandırmış ve başarıya ulaşmıştır.

Mars adı İngilizce’deki “martial” yani savaşla ilgili kelimesinin köküdür. Ayrıca mart ayı ve Salı gününün pek çok dildeki karşılığı olan mardi, martes, martedi de yine kaynağını ondan alır. Biraz uzun bir yazı oldu ama ben çok beğendim umarım okuyanlar da beğenir : )

3 yorum:

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

Ben çok beğendim yazını, yunan mitolojisine bayılırım! Koç burcu olduğumdan Ares'i yani Mars'ı ayrı bir severim :P Kevin Smith'e çok üzüldüm, Allah rahmet eylesin, dizide kötüydü filan ama yine de severdim :(

BLOOM dedi ki...

evet ben de çok üzüldüm üstelik karısı 3 çocuğuyla ortada kalmış. hatta xena dizisi ekibi onlar yardım toplamak için gece falan düzenlemiş.ama ares cidden farklı bi tanrı, onu seviyorum:)

tinkerbell dedi ki...

fakultedeyken ilk sene ciktigim bir cocuk vardi ari(ares'ten geliyor) diye, ondan hic sevmem bu tanriyi :p ama yazi keyifle okudum ellerine saglik!:)

Related Posts with Thumbnails

Bana Ulaşmak İçin...

...mail adresim:
sparklypages@gmail.com

Sohbet Kutusu:))

Blog Listem

İzleyiciler

Gelip Görüp Fethedenler

Site Meter